YES, aiskrim home-made aku menjadi dan SEDAP. Aku mula menghasilkan aiskrim tersebut semalam dan selamat dimakan pada hari ni. Resipi asal boleh diperolehi [di sini]. Aku telah melakukan modifikasi terhadap resipi tersebut dengan penuh kasih sayang berikutan ketiadaan susu berperisa strawberi atau coklat di kedai yang aku kunjungi.

Berikut merupakan resipi yang telah aku ubah suai:



BAHAN-BAHAN

1 mug Susu Penuh Krim
1 mug Coffe-mate
3 sudu Perisa Strawberi
1 sudu Gula

CARA MEMBUAT

1) Blendkan bahan-bahan tersebut sehingga berbuih.
2) Masukkan ke dalam bekas yang bersesuaian.
3) Masukkan ke dalam peti sejuk (bahagian sejuk beku).
4) Setelah campuran sedikit beku, keluarkan dan blendkan sekali lagi.
5) Masukkan semula ke dalam peti sejuk dan biarkan membeku.
6) Setelah beku, aiskrim boleh dimakan seperti biasa atau dihias mengikut cita rasa.


SELAMAT MENCUBA
\(^_^)/


7 Tukang Kata:

sedap je..mcm sng je buat..nk try lah..

esok jugak aku cari bahan2 eskrim ni...memang lazat

aku dah penah buat. memang sodappp!

NISECA suka merapu

btw, tenkiuuu komen pasal belog. maluu. ;p

NISECA suka merapu

weee boleh rupanya buat aiskrim sendiri ingatkan kalau ada mesin aiskrim tu jek boleh buat

patut cube ni. saving skit duit ;))

HI SINGGAH SINI..NAK UCAP TERIMA KASIH PSL TUTORIAL PING KE GB..MAILA SINGGAH BLOG SAYA ADA SESUATU UTKMU..^.^

Related Posts with Thumbnails

\(^_^)/

.:STATUS:.
hr ni 17/9/2011...giler la! dh stahun lbh blog aku x update. giler x giler!
back to top